Design Principles
TRAINING: Object Oriented OO-2 – DESIGN PRINCIPLES
Het software design van een software product is essentieel om het begrijpbaar en onderhor te houden. De ééndaagse training Design Principles heeft als doel om de SOLID en GRASP principes kenbaar te maken aan de cursisten.
De training begint met een uitleg van alle SOLID richtlijnen:
- Single responsibility
- Open/closed
- Liskov substitution
- Interface segregation
- Dependency inversion
Het tweede deel van de training behandelt de GRASP ‘General responsibility assignment software patterns’ principes. Dit zijn principes en manieren om verantwoordelijkheden toe te wijzen aan de verschillende onderdelen in een design. Op die manier wordt een design ontwikkeld dat zo veel mogelijk de SOLID richtlijnen volgt.
Tijdens de training komen verschillende voorbeelden langs met discussies. Daarnaast worden de richtlijnen aan de hand van enkele praktische cases besproken.
Voorkennis
Basis kennis van een OO-taal (C++, C#, java) is gewenst, maar niet noodzakelijk. Enige basis kennis van OO is gewenst.
Duur, aantal deelnemers en locatie
De training duurt één dag en wordt aan maximaal 10 deelnemers per keer gegeven. Deze training kan in overleg bij u ‘on-site’ gegeven worden of in onze cursusruimten.
Prijs
Prijzen zijn op aanvraag, deze is afhankelijk van de locatie en het aantal deelnemers.
Voor meer informatie of het aanvragen van een offerte kunt u contact opnemen door contact op te nemen met de Academy via een van onze kantoren in uw regio of door onderstaand formulier in te vullen.
[gravityform id=”8″ title=”true” description=”false” /]