Publieke diensten & Overheid
Publieke actie transformeren met behulp van digitale technologie
Een zakelijke aanvraag?
Wil je bij ons komen werken?
In ons snel evoluerende digitale tijdperk verandert technologie de manier waarop overheden communiceren met burgers, ze diensten leveren en deelnemen aan het democratische proces. Deze digitale revolutie verandert niet alleen de manier waarop burgers toegang krijgen tot overheidsdiensten; het verandert ook de structuur van het openbaar bestuur. Van e-government-initiatieven tot open-data-projecten en smart-city-ontwikkelingen. De impact van digitale technologie op publieke interacties is groot.
ALTEN, digitaal expert om impact te genereren in de publieke sector & overheid
Als digitale expert levert ALTEN hoogwaardige diensten op het gebied van technologische training en service excellence. We zijn al meer dan 30 jaar actief als toonaangevend bedrijf in de sector openbaar bestuur.
ALTEN is de partner van overheden en publieke diensten over de hele wereld en stelt haar expertise ter beschikking voor de ontwikkeling van grootschalige informatiesystemen in uiteenlopende technologische omgevingen. Bovendien heeft ALTEN een robuuste strategie voor technologische partnerschappen met bedrijven als Oracle en Microsoft, die ons helpen alle fasen van de levenscyclus van een systeem af te dekken. Zulke partnerschappen zijn gericht op ontwikkeling en onderhoud of op het ondersteunen van de noodzakelijke infrastructuur.
ALTEN is aanwezig in meer dan honderd overheidsorganisaties, op nationaal, regionaal en lokaal niveau, met meer dan 400 professionals die actief betrokken zijn bij hun dagelijkse activiteiten.
ALTEN in de sector Overheid en Publieke Dienstverlening
9000
Digitale consultants
20+
Landen
MarketTrends
Overheden maken in toenemende mate gebruik van digitale technologieën om hun diensten te transformeren en agenten een gemoderniseerde werkomgeving te bieden. Daarnaast versterken zij de samenwerking tussen overheden en instanties en optimaliseren zij de overheidsuitgaven.
In 75% van de overheidsdiensten wereldwijd worden digitale transformaties voornamelijk ingegeven door budgettaire druk en de wensen van de burger. Dat terwijl 69% van hen van mening is dat overheidsdiensten achterlopen op de private sector wat betreft de digitale capaciteiten. (Onderzoek van Deloitte)
Uitdagingen:
- Een wereldwijde digitale langetermijnstrategie definiëren
- Digitale transformaties afronden door budgettaire prestaties te optimaliseren;
- Kwaliteit van de dienstverlening aan burgers verbeteren
Overheden en lokale overheden digitaliseren steeds meer administratieve procedures (online formulieren, digitale transacties, etc.) om interacties tussen gebruikers en overheden te vergemakkelijken en het beheer van alle procedures te optimaliseren
Uitdagingen:
- De beveiliging van persoonlijke gegevens waarborgen
- Gebruikers een enkel identificatiemiddel laten gebruiken
- Versterking van de interoperabiliteit van informatiesystemen tussen overheidsdiensten
De uitwisseling van data tussen overheden op basis van open en veilige API’s zal de ontwikkeling mogelijk maken van nieuwe diensten en toepassingen die gedeeld worden door een gevarieerd ecosysteem: overheden, associatieve sector, privésector, etc. In 2018 heeft de Britse belastingdienst HMRC zes API’s geopend waarmee ontwikkelaars van derden toegang kunnen krijgen tot gegevens zoals het individuele inkomen. Nieuwe applicaties van derden die deze API’s gebruiken, hebben de behoefte aan interactie tussen gebruiker en medewerker met 16% verlaagd
Uitdagingen:
- De plaats van de burger in het ecosysteem centraal stellen
- Vertrouwen ontwikkelen met transparantie van het gegevensgebruik
- Het gebruik van nieuwe tools zoals voorspellende analyse aanmoedigen
ALTEN’s WAARDEPROPOSITIE
ALTEN’s FUNCTIONELE SECTOREN
ONZE SUCCESVERHALEN
Er zijn veel voordelen verbonden aan de AGILE-benadering, zoals een hogere kwaliteit, meer transparantie, risicobeperking en de mogelijkheid om bij te sturen om binnen de tijd en het budget te blijven. ALTEN heeft deze methodologie geïntroduceerd bij de ontwikkeling van e-Government-applicaties voor het Ministerie van Financiën van een Europees land.
Vandaag de dag staat de publieke sector voor een grote uitdaging bij zijn investeringsprojecten: hoe kan deze sector effectief inspelen op de behoeften van gebruikers in een context van afnemende budgettaire middelen? ALTEN zet haar technische en organisatorische vaardigheden en functionele expertise in om het Ministerie van Defensie van een Europees land te ondersteunen bij de modernisering van al hun radioapparatuur.
Lokale overheden maken gebruik van nieuwe digitale toepassingen om infrastructuur en ambtenaren met elkaar te verbinden en zo de dienstverlening en aantrekkelijkheid van regio’s te verbeteren. ALTEN ondersteunt een ontwikkelaar van oplossingen voor aangesloten steden en lokale overheden met als doel om burgerparticipatie centraal te stellen in het concept van de Smart City.
Het beheren van IT-oplossingen in een complexe en steeds veranderende organisatieomgeving is nooit eenvoudig. ALTEN is verantwoordelijk voor het beheer van alle informatiesystemen, infrastructuur en communicatiesystemen van het Ministerie van Industrie van een Europees land en heeft de Kanban-methode geïmplementeerd om de operationele kosten te verlagen.
ONZE KLANTEN
Overheid
Government of Australia, Confédération Suisse…
Ministerie
Ministry of Defence (UK), Ministerio de Defensa (Spain), Ministerio de Industria, Turismo y Comercio (Spain), Ministerio de Hacienda y Administraciones Publicas (Spain)…
Serviceprovider
Groupe La Poste, Gruppo Poste Italiane, Fondo de Garantia Salarial, Registradores de España…